tisdag 12 oktober 2010

Universeum



Igår var vi på Universeum hela familjen. Pappa L använder sina 60 pappadagar till att vara hemma på måndagar och fredagar tills dagarna tar slut. Det är helt underbart! Då kan vi ta hand om vardagen tillsammans, fixa grejer med huset och umgås hela familjen. Och eftersom lillplutt Alfred sover så bra på nätterna (han får mat ca två gånger/natt) så behöver jag inte sova middag så ofta, utan det räcker med att vara två vuxna och att få en lugn stund då och då. Så nu passar vi på att göra familjeutflykter då och då och igår var vi som sagt på Universeum. Det märks att Emil blivit äldre sedan förra gången jag och han var där. Vi tittade på hajmatningen och Emil var helt med och ställde frågor via pappa L till guiden, han ville veta hur mycket hajarna väger och om några av fiskarna i hajakvariet var giftiga. Bra frågor tyckte jag!

På bilden ovan: "jag balanserar precis som Pippi"



Bullpaus.



"Titta mamma, jag går själv" (hängbro över rockaakvariet - en busig rocka lyckades skvätta ner pappan)


Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar