tisdag 26 oktober 2010

Syskonkärlek?



Emil är en hjälpsam storebror som gillar att hämta spydukar och nappar och gärna vill hålla, klappa och trösta. Och lillebror Alfred tycker att Emil är spännande och brukar bli glad när Emil kommer och pratar. Men frågar någon Emil om det är roligt att ha en lillebror säger han att"det är lite roligt och lite usch" och det där "uschet" märks när han ibland gör allehanda hyss när jag matar Alfred. Häromdagen plockade han tex av alla blad på en krukväxt medan jag ammade. Han har märkt att jag inte kan hindra honom så lätt när jag sitter och matar. Som tur var valde han den växt som jag ändå skulle snagga, så det gjorde inget. Men han ser bra nöjd ut på korten, så rätt roligt är det nog iallafall !


Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar