fredag 13 november 2015

Freja nio månader.


Här är det full fart! Jag fick nästan jaga Freja för att lyckas ta kort på henne. Hon hasar runt som bara den. Hon har lärt sig och krypa också, men det gör hon bara om underlaget är mjukt, på hala golv går väl rumphasandet snabbare antar jag. Hon har också lärt sig att ställa sig upp med stöd och att sätta sig ner igen. Dessutom har det dykt upp en till tand. Hon äter riktigt bra tycker jag, hon har återgått till att acceptera viss matning, som tex med gröt. Nu äter hon mat sex gånger om dagen, varav sista målet är en flaska välling inför sänggåendet. Jag ammar en gång vid femsnåret på morgonen, då somnar hon om till klockan halv sju (dessvärre somnar inte jag om). Hon sover middag två timmar på förmiddagen och en stund på eftermiddagen. För att sammanfatta med Alfreds kommentar: "hon är så söt att man inte kan låta bli att pussa henne".

Vikt: 7150 g




Godsaker under bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar