fredag 17 februari 2012

Alfred 18 månader



En mycket stilig ung man på 1 1/2 år. En ganska pappig kille som tycker att han är för stor för haklappar, pipmuggar och barnstolar. Är hellre inne än ute under den kalla årstiden, men på senaste tiden har han insett att pulkaåkning är rätt roligt ändå. Föredrar pålägget framför mackan men kan tänka sig att testa de flesta rätter. Traktorer "åpa" och andra roliga fordon är det bästa som finns och desto mer hushållsmaskinerna låter desto bättre. Han intresserarar sig normalt inte för filmer och sånt, men programmet "stora maskiner" var hemskt spännande. Den lille gubben passar på att "oopa" (sopa) när jag dammsuger och han börjar gråta när jag stänger av. Kladd, smuts och smulor är det värsta som finns, det måste genast tvättas bort för att han skall få ro i sin själ. Han älskar att vara med och laga mat och han är helt medveten om att det är varmt (=aooo). Han tycker om att spela boll i kyrkan (vi brukar vara där en em i veckan) men han är lite lätt misstänksam mot barntillsynen "varför får jag inte vara med "ämä" (=Emil) och klättra runt i stora primär" verkar han tänka. Att leka med bilar och bygga med klossar eller duplo är också kul. Nu har han ca 20 ord i sitt förråd, det verkar som att han är i en ordsprutande period just nu, det är så roligt. Det skall busas, jagas, kittlas och gosas mest hela tiden tycker jag.




Favoritplatsen hemma. Han beordrar ofta matlagning, just nu är det rätt bekvämt för mig att laga mat faktiskt.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar