söndag 3 juli 2011

Vi besöker Götheborg



Det nygamla skeppet Götheborg (det ursprungliga ostindiefararskeppet sjönk utanför Göteborg på 1700-talet) ligger vid Stenpiren för allmänheten att titta på. Jag tänkte att det kunde vara en kul grej för Emil som är intresserad av pirater och av Pippis Hoppetossa. Och det var kul, roligare än vad jag hade väntat mig (särskilt när vi hade fått fribiljetter!). Först åt vi matsäck och sedan gick vi ombord på det fina skeppet. Jag och Emil var nere i båten ganska länge och jag gav Emil en historielektion bestående av lite pirater och annat.








Eftersom vi var alldeles intill det flytande museét Maritiman gick Lucas och Emil ombord på de skeppen också (olämpligt för bebisar så jag och Alfred väntade). Där finns bla en ubåt som var spännande att se på utsidan men lite för läskig att gå ner i, kanske en annan gång...Nu har Emil sett en riktig iallafall.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar