söndag 26 juli 2009

Semester del 1


Målet för årets semesterresa blev Uppsala och Falun. Jag har upptäckt att det finns en hel del sevärda platser i Sverige som jag inte sett trots barndomens bilsemestrar i Sverige. Vi fick låna mina föräldrars bil och packade med tältet och allt annat som behövs. Det som vi ändå glömde lånade vi av svärföräldrarna när vi kom till Jönköping. Eftersom Emil inte är särskilt förtjust i att åka bil åkte vi ca 1,5 timme i taget och sedan var det dags för paus. Pappa L var chaufför och jag var lekledare för Emil så att han skulle överleva att sitta fastspänd långa stunder i taget. Första stoppet var Linköping, det var verkligen en glad överraskning. Invid Gamla Linköping fanns det bondgårdsdjur och en stor lekplats. På ditvägen gick vi runt i den gamla stan och på hemvägen en vecka senare lekte vi på lekplatsen och såg på djuren.



Emil hittar bär vart han går. Här är det smultron han äter.



Emil testar att göra smör. Som historieintresserad har jag börjat berätta för Emil om "förr i tiden" och det blev flera sådana tillfällen under semestern.



Här är vi på plats på campingen i Uppsala. Emil älskar campinglivet; mamma och pappa är på plats så fort man vaknar på morgonen, det är spännande med tält, det finns roliga lekplatser och gräsmattor överallt, man får äta bullar och russin väldigt ofta och både mamma och pappa är i närheten hela tiden. Perfekt tycker Emil!



Bästa utematen under veckan. En asiatisk restaurang alldeles nära campingen med riktigt god mat.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar